Vízitúra Kupa 2019

2019-03-30

Vízitúra Kupa 2019

 

A Vízitúra Kupa 9 fordulóból álló versenyrendszer, melyben a szervező helyszínek egy közös és egységes szabályrendszer szerint szervezik a versenyüket, de mindenhol a saját vízterületükre jellemző sajátosságokkal fűszerezik az eseményeket.

 

HELYSZÍNEK ÉS IDŐPONTOK

 

1. forduló: 2019. május 04. – Dunakeszi

2. forduló: 2019. május 25. – Baja (Duna, Sugovica)

3. forduló: 2019. június 08. – Leányfalu (Duna)

4. forduló: 2019. június 15. – Csákánydoroszló (Rába)

5. forduló: 2019. július 06. – Szigetszentmiklós (RS-Duna)

6. forduló: 2019. július 07. – Tiszafüred (Tisza-tó)

7. forduló: 2019. július 27. – Ráckeve (Duna) (ötpróba)

8. forduló: 2019. augusztus 31. – Tokaj (Bodrog, Tisza)

9. forduló: 2019. szeptember 07. – Dunakiliti (Duna, Szigetköz)

 

KATEGÓRIÁK:

 

VERSENY KATEGÓRIÁK

túra kajak női egyes (TK-N1)

túra kajak férfi egyes (TK-F1-50–)

túra kajak férfi egyes (TK-F1-50+)

túra kajak férfi páros (TK-F2)

túra kajak vegyes páros (TK-V2) - minimum 1 fő női evezősnek kell lennie, azaz tiszta női egység is rajthoz állhat

túra kenu férfi páros (TC-F2)

túra kenu vegyes páros (TC-V2) - minimum 1 fő női evezősnek kell lennie azaz tiszta női egység is rajthoz állhat

hármas túra kenu (TC-3) open

négyes túra kenu (TC-4) open

versenyhajó – kajak (K-1) open

versenyhajó – páros kajak (K-2) open

versenyhajó – kenu (C-1) open

outrigger egyes (OC-1) open

SUP férfi

SUP női

 

 

 

 

EGYÉB KATEGÓRIÁK

 

A szervező döntheti el, hogy kíván-e új helyi kategóriát indítani. Egyes helyszíneken lehetnek egyéb plusz kategóriák, távok (pl. minimaraton) ezek külön-külön kihirdetésre kerülnek.

 

A VERSENYEK TÁVJA

 

Verseny kategóriában: Minimum 20 fkm, maximum 42 fkm. Rövidtáv kategóriában: 5 fkm-10 fkm.

 

1.1 NEVEZÉS

 

A nevezés online a Magyar Kajak Kenu Szövetség oldalán (www.viziturapont.hu) vagy a

helyszínen az egységes nevezési lappal lehetséges.

 

Nevezési díj: előnevezés esetén bruttó 3200 Ft és helyszíni nevezés esetén bruttó 4200 Ft egységesen minden helyszínen.

 

Csapatok nevezése:

Az egy csapatban ülők számának az 50%-ának a futamok során állandónak kell lennie, a többi versenyző tetszőlegesen változtatható:

párosoknál 1 fő cserélhető a futamok között, (az év során összesen max 3 fő)

hármasoknál szintén 1 fő cserélhető a futamok között, (az év során összesen maximum 5 fő) négyeseknél 2 fő cserélhető a futamok között, (az év során összesen maximum 7 fő); “csapatkapitányt” minden hajóban kötelező kijelölni.

 

A 9 forduló során kötelező betartani a Hajózási Szabályzat rendelkezéseit, mindezek mellett kötelező betartani a fordulók rajtja előtt elhangzott vízterület sajátosságaira és főleg veszélyeire vonatkozó információkat. Erről nyilatkozniuk kell a versenyzőknek a nevezés során.

 

ÉRTÉKELÉS ÉS PONTRENDSZER

 

Az egész versenysorozat összetett győzteseinek sorrendjét pontozásos módszerrel állapítjuk meg a következő módon:

 

1. helyezett: 50 pont,

2. helyezett: 46 pont,

3. helyezett: 44 pont,

4. helyezett: 42 pont,

5. helyezett: 41 pont,

6. helyezett: 40 pont,

7. helyezett: 39 pont és így tovább mínusz egy pont.

 

Aki nem jelenik meg, az 0 pontot kap. Aki elindul, de technikai okok miatt nem tudja befejezni a versenyt (kajak/kenu törés, lapáttörés esetén is kap 10 pontot. Az összetett verseny értékelésébe a 9-ből az 8 legjobb eredmény számít bele. Az összetett versenyben csak olyan csapatok/versenyzők indulhatnak, akik legalább három fordulóban pontot szereznek. Adott kategória eredménye önálló kategóriában legalább 3 hajóegység részvétele esetén kerül elbírálásra.

 

DÍJAZÁS, JUTTATÁS

 

A versenyző kategóriában a helyezettek érmet, kupát, oklevelet és összetett pontot kapnak.

A túrázó kategóriában a helyezettek oklevelet (támogatás mértékétől függően érmet) kapnak, mérjük és nyilvánossá tesszük a futott idejüket,

Minden versenyen külön OKLEVÉLLEL emeljük ki a legtapasztaltabb (legidősebb) és a legfiatalabb versenyzőt,

Minden versenyző kap rajtszámot, melyet köteles jól látható helyen, a hajó elején mindkét

oldalon elhelyezni.

A részt vevő versenyzők a verseny ideje alatt 1x meleg ételt, a versenyen a kötelező pihenőnél tápláló frissítőt kapnak,

A férfi kenu páros és a vegyes párosoknak kategória győztese vándorkupát nyer.

A verseny pólóit a résztvevő a nevezési díjon felül megvásárolhatja – ezt előre kell jeleznie

 

VERSENYBŐL KIZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

 

Hajózási Szabályzat és a vízre vonatkozó helyi eligazítás figyelmen kívül hagyása,

Útvonal változtatás (útvonal jelölés figyelmen kívül hagyása akkor is, ha ezáltal az útvonal hossza nem rövidül)

Sportszerűtlen viselkedés.

Nem megfelelő kategóriába való nevezés (különös tekintettel a verseny és túra hajókra)

A részvételi nyilatkozat aláírásának hiánya.

Nem verseny célú hajók verseny jellegű használata (pl. térdelés túrakenuban, elektromos vízszivattyú)

Nem a hajótípushoz való evező használata.

Gépi hajtás, vitorla, külső segítség igénybevétele.

 

RENDEZVÉNY ELŐKÉSZÜLETEK / VERSENY LEBONYOLÍTÁS

 

1. Orvosi ügyelet, ill. mentő megrendelése (1000 fő alatt elég az orvosi ügyelet, 1000

5000 fő között mentőautó, orvos személyzettel)

2. Öltözők, megfelelő tisztálkodási lehetőség biztosítása (ha szükséges mobil-wc

rendelése)

3. Biztosító hajók, mentőhajók leszervezése (minimum 3db és/vagy a hatósági engedélyben meghatározott számú kisgéphajó mentésbe jártas személyzettel (2fő/hajó) kötelező felszereléssel,

4. Rádió kapcsolat biztosítása a szervező és a biztosító személyzet között.

5. Megfelelő létszámú segítő, önkéntes leszervezése,

6. Versenyműsor, programterv elkészítése, az MKKSZ felé való megküldése

7. Versenybírók (rajt – forduló - és célbíró kötelező), start duda, speaker, hang

technikus, rendezők, leszervezése,

8. Rendezvény helyszínének előkészítése – csapat területek, éremátadó hely: dobogó, vízre szálló hely (legalább 3 hajóegység egyidejű vízre-szállásának biztosítása),

9. Versenypálya kitűzése nagyméretű jól látható bójákkal, irányító táblákkal, 2 db célbója egyértelmű kihelyezése

10. Információs sátorfelállítása vagy erre alkalmas helyiség, hangosítás kialakítása

11. Regisztrációs sátor felállítása vagy erre alkalmas helyiség, Arparace nevezési lapok használata

12. Versenypálya, verseny útvonal térképének kihelyezése a regisztrációs sátor mellett jól látható helyen.

13. Technikai értekezlet megtartása a rajt előtt 1 órával (megfelelő hangosítással).

Kötelező elem a versenypálya térképes bemutatása, figyelmeztetés a veszélyes

helyekre, tereptárgyakra, elsősegély hely ismertetése.

14. Arparace verseny lebonyolító cég számára: sátor, asztal, szék, víz, áram, 2 fő jegyzőkönyv-vezető biztosítása,

15. Reklámhordozók kihelyezése

16. 30 km feletti távoknál (nagyságrendileg fél táv) frissítő pont biztosítása

17. Kötelező pihenő (10-20p) CSAK a 40 km feletti távoknál

18. Étel-, italszolgáltatás, büfé biztosítása

19. Megfelelő sátorozási és vagy szállás lehetőség biztosítása, a szükséges infrastruktúrával, kapcsolattartó megnevezésével (minimum kemping színvonal)

20. MKKSZ által biztosított érmek és könyvek átadása

21. A rendezvénydokumentálás –fotó, videó - elkészítése

A RENDEZVÉNY UTÁN

 

1. Jegyzőkönyv elkészítése és átadása az MKKSZ-nek a versenyt követő 48 órán belül.

2. Fényképek, videó anyagok átadása az MKKSZ-nek, közzététele saját felületeken.

3. Beszámoló elkészítése, elküldése a média, MKKSZ, városvezetés részére.

4. Sajtófigyelés, hol jelentek meg híradások a rendezvényekről, ezek összegyűjtése.

5. Utókövetés Részvevő csapatok, szponzorok, oktatási intézmények megkérdezése.

6. Tapasztalatok összegzése.

 

KÖTELEZŐ ESZKÖZLISTA:

- minimum 3 db mentő motoros (helyszín jellegétől, hatósági engedélytől függően akár több) + teljes felszerelés

- Regisztrációs sátor, + sörpad szett

- célbírósági sátor + sörpad szett

- rajt bója, forduló bóják, cél bóják

- gigafon (vagy rajt hangosítás megszervezése)

- walkie talkie szett (min 4 db)

- dobogó

- wc (minimum 4 db 2-2 db nemenként)

- zuhanyzási lehetőség biztosítása

- étkezéshez asztal, ülőhelyek (sörpad szett), min. a nevezők felével megegyező férőhellyel

- parkolási hely biztosítása,

- hajó lepakolási hely biztosítása a vízre szálló hely közelében