Vízitúra Kupa 2019
2019-03-30Vízitúra Kupa 2019
A Vízitúra Kupa 9 fordulóból álló versenyrendszer, melyben a szervező helyszínek egy közös és egységes szabályrendszer szerint szervezik a versenyüket, de mindenhol a saját vízterületükre jellemző sajátosságokkal fűszerezik az eseményeket.
HELYSZÍNEK ÉS IDŐPONTOK
1. forduló: 2019. május 04. – Dunakeszi
2. forduló: 2019. május 25. – Baja (Duna, Sugovica)
3. forduló: 2019. június 08. – Leányfalu (Duna)
4. forduló: 2019. június 15. – Csákánydoroszló (Rába)
5. forduló: 2019. július 06. – Szigetszentmiklós (RS-Duna)
6. forduló: 2019. július 07. – Tiszafüred (Tisza-tó)
7. forduló: 2019. július 27. – Ráckeve (Duna) (ötpróba)
8. forduló: 2019. augusztus 31. – Tokaj (Bodrog, Tisza)
9. forduló: 2019. szeptember 07. – Dunakiliti (Duna, Szigetköz)
KATEGÓRIÁK:
VERSENY KATEGÓRIÁK
• túra kajak női egyes (TK-N1)
• túra kajak férfi egyes (TK-F1-50–)
• túra kajak férfi egyes (TK-F1-50+)
• túra kajak férfi páros (TK-F2)
• túra kajak vegyes páros (TK-V2) - minimum 1 fő női evezősnek kell lennie, azaz tiszta női egység is rajthoz állhat
• túra kenu férfi páros (TC-F2)
• túra kenu vegyes páros (TC-V2) - minimum 1 fő női evezősnek kell lennie azaz tiszta női egység is rajthoz állhat
• hármas túra kenu (TC-3) open
• négyes túra kenu (TC-4) open
• versenyhajó – kajak (K-1) open
• versenyhajó – páros kajak (K-2) open
• versenyhajó – kenu (C-1) open
• outrigger egyes (OC-1) open
• SUP férfi
• SUP női
EGYÉB KATEGÓRIÁK
A szervező döntheti el, hogy kíván-e új helyi kategóriát indítani. Egyes helyszíneken lehetnek egyéb plusz kategóriák, távok (pl. minimaraton) ezek külön-külön kihirdetésre kerülnek.
A VERSENYEK TÁVJA
Verseny kategóriában: Minimum 20 fkm, maximum 42 fkm. Rövidtáv kategóriában: 5 fkm-10 fkm.
1.1 NEVEZÉS
A nevezés online a Magyar Kajak Kenu Szövetség oldalán (www.viziturapont.hu) vagy a
helyszínen az egységes nevezési lappal lehetséges.
Nevezési díj: előnevezés esetén bruttó 3200 Ft és helyszíni nevezés esetén bruttó 4200 Ft egységesen minden helyszínen.
Csapatok nevezése:
Az egy csapatban ülők számának az 50%-ának a futamok során állandónak kell lennie, a többi versenyző tetszőlegesen változtatható:
párosoknál 1 fő cserélhető a futamok között, (az év során összesen max 3 fő)
hármasoknál szintén 1 fő cserélhető a futamok között, (az év során összesen maximum 5 fő) négyeseknél 2 fő cserélhető a futamok között, (az év során összesen maximum 7 fő); “csapatkapitányt” minden hajóban kötelező kijelölni.
A 9 forduló során kötelező betartani a Hajózási Szabályzat rendelkezéseit, mindezek mellett kötelező betartani a fordulók rajtja előtt elhangzott vízterület sajátosságaira és főleg veszélyeire vonatkozó információkat. Erről nyilatkozniuk kell a versenyzőknek a nevezés során.
ÉRTÉKELÉS ÉS PONTRENDSZER
Az egész versenysorozat összetett győzteseinek sorrendjét pontozásos módszerrel állapítjuk meg a következő módon:
1. helyezett: 50 pont,
2. helyezett: 46 pont,
3. helyezett: 44 pont,
4. helyezett: 42 pont,
5. helyezett: 41 pont,
6. helyezett: 40 pont,
7. helyezett: 39 pont és így tovább mínusz egy pont.
Aki nem jelenik meg, az 0 pontot kap. Aki elindul, de technikai okok miatt nem tudja befejezni a versenyt (kajak/kenu törés, lapáttörés esetén is kap 10 pontot. Az összetett verseny értékelésébe a 9-ből az 8 legjobb eredmény számít bele. Az összetett versenyben csak olyan csapatok/versenyzők indulhatnak, akik legalább három fordulóban pontot szereznek. Adott kategória eredménye önálló kategóriában legalább 3 hajóegység részvétele esetén kerül elbírálásra.
DÍJAZÁS, JUTTATÁS
A versenyző kategóriában a helyezettek érmet, kupát, oklevelet és összetett pontot kapnak.
A túrázó kategóriában a helyezettek oklevelet (támogatás mértékétől függően érmet) kapnak, mérjük és nyilvánossá tesszük a futott idejüket,
Minden versenyen külön OKLEVÉLLEL emeljük ki a legtapasztaltabb (legidősebb) és a legfiatalabb versenyzőt,
Minden versenyző kap rajtszámot, melyet köteles jól látható helyen, a hajó elején mindkét
oldalon elhelyezni.
A részt vevő versenyzők a verseny ideje alatt 1x meleg ételt, a versenyen a kötelező pihenőnél tápláló frissítőt kapnak,
A férfi kenu páros és a vegyes párosoknak kategória győztese vándorkupát nyer.
A verseny pólóit a résztvevő a nevezési díjon felül megvásárolhatja – ezt előre kell jeleznie
VERSENYBŐL KIZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
• Hajózási Szabályzat és a vízre vonatkozó helyi eligazítás figyelmen kívül hagyása,
• Útvonal változtatás (útvonal jelölés figyelmen kívül hagyása akkor is, ha ezáltal az útvonal hossza nem rövidül)
• Sportszerűtlen viselkedés.
• Nem megfelelő kategóriába való nevezés (különös tekintettel a verseny és túra hajókra)
• A részvételi nyilatkozat aláírásának hiánya.
• Nem verseny célú hajók verseny jellegű használata (pl. térdelés túrakenuban, elektromos vízszivattyú)
• Nem a hajótípushoz való evező használata.
• Gépi hajtás, vitorla, külső segítség igénybevétele.
RENDEZVÉNY ELŐKÉSZÜLETEK / VERSENY LEBONYOLÍTÁS
1. Orvosi ügyelet, ill. mentő megrendelése (1000 fő alatt elég az orvosi ügyelet, 1000
– 5000 fő között mentőautó, orvos személyzettel)
2. Öltözők, megfelelő tisztálkodási lehetőség biztosítása (ha szükséges mobil-wc
rendelése)
3. Biztosító hajók, mentőhajók leszervezése (minimum 3db és/vagy a hatósági engedélyben meghatározott számú kisgéphajó mentésbe jártas személyzettel (2fő/hajó) kötelező felszereléssel,
4. Rádió kapcsolat biztosítása a szervező és a biztosító személyzet között.
5. Megfelelő létszámú segítő, önkéntes leszervezése,
6. Versenyműsor, programterv elkészítése, az MKKSZ felé való megküldése
7. Versenybírók (rajt – forduló - és célbíró kötelező), start duda, speaker, hang
technikus, rendezők, leszervezése,
8. Rendezvény helyszínének előkészítése – csapat területek, éremátadó hely: dobogó, vízre szálló hely (legalább 3 hajóegység egyidejű vízre-szállásának biztosítása),
9. Versenypálya kitűzése nagyméretű jól látható bójákkal, irányító táblákkal, 2 db célbója egyértelmű kihelyezése
10. Információs sátorfelállítása vagy erre alkalmas helyiség, hangosítás kialakítása
11. Regisztrációs sátor felállítása vagy erre alkalmas helyiség, Arparace nevezési lapok használata
12. Versenypálya, verseny útvonal térképének kihelyezése a regisztrációs sátor mellett jól látható helyen.
13. Technikai értekezlet megtartása a rajt előtt 1 órával (megfelelő hangosítással).
Kötelező elem a versenypálya térképes bemutatása, figyelmeztetés a veszélyes
helyekre, tereptárgyakra, elsősegély hely ismertetése.
14. Arparace verseny lebonyolító cég számára: sátor, asztal, szék, víz, áram, 2 fő jegyzőkönyv-vezető biztosítása,
15. Reklámhordozók kihelyezése
16. 30 km feletti távoknál (nagyságrendileg fél táv) frissítő pont biztosítása
17. Kötelező pihenő (10-20p) CSAK a 40 km feletti távoknál
18. Étel-, italszolgáltatás, büfé biztosítása
19. Megfelelő sátorozási és vagy szállás lehetőség biztosítása, a szükséges infrastruktúrával, kapcsolattartó megnevezésével (minimum kemping színvonal)
20. MKKSZ által biztosított érmek és könyvek átadása
21. A rendezvénydokumentálás –fotó, videó - elkészítése
A RENDEZVÉNY UTÁN
1. Jegyzőkönyv elkészítése és átadása az MKKSZ-nek a versenyt követő 48 órán belül.
2. Fényképek, videó anyagok átadása az MKKSZ-nek, közzététele saját felületeken.
3. Beszámoló elkészítése, elküldése a média, MKKSZ, városvezetés részére.
4. Sajtófigyelés, hol jelentek meg híradások a rendezvényekről, ezek összegyűjtése.
5. Utókövetés Részvevő csapatok, szponzorok, oktatási intézmények megkérdezése.
6. Tapasztalatok összegzése.
KÖTELEZŐ ESZKÖZLISTA:
- minimum 3 db mentő motoros (helyszín jellegétől, hatósági engedélytől függően akár több) + teljes felszerelés
- Regisztrációs sátor, + sörpad szett
- célbírósági sátor + sörpad szett
- rajt bója, forduló bóják, cél bóják
- gigafon (vagy rajt hangosítás megszervezése)
- walkie talkie szett (min 4 db)
- dobogó
- wc (minimum 4 db 2-2 db nemenként)
- zuhanyzási lehetőség biztosítása
- étkezéshez asztal, ülőhelyek (sörpad szett), min. a nevezők felével megegyező férőhellyel
- parkolási hely biztosítása,
- hajó lepakolási hely biztosítása a vízre szálló hely közelében